jak prowadzić hotel

Jak prowadzić hotel?

Prowadzenie hotelu- czy to łatwe zadanie?

Posiadanie oraz prowadzenie własnego hotelu może być prawdziwym spełnieniem marzeń- zarówno tych związanych z naszą pasją jak i tych, które bezpośrednio odnoszą się do naszego życia zawodowego. Na prowadzenie hotelu często decydują się osoby, które nigdy wcześniej nie miały nic wspólnego z hotelarstwem. W efekcie, raz całe przedsięwzięcie jest prawdziwym sukcesem i pozwala zarabiać krocie, a innym razem nieuchronnie prowadzi do całkowitego zamknięcia biznesu. Bardzo wiele zależy jednak także od tego, w jaki sposób podejdziemy do tego zadania.

Prowadzenie hotelu wcale nie jest proste i wymaga specjalnych umiejętności

Przede wszystkim, w pierwszej kolejności są to umiejętności organizacyjne. Jak prowadzić hotel, aby zawsze wszystko było zrobione na czas i miało swoje miejsce? Trzeba umieć w odpowiedni sposób delegować zadania, we właściwy sposób dobierać sobie personel, zawsze o wszystkim pamiętać i kontrolować na bieżąco postęp prac. Bardzo często, szczególnie na początku prowadzenia biznesu oznacza to w praktyce, że musimy być na terenie obiektu niemalże cały czas, aby zawsze móc wszystkiego dopilnować. Łatwo sobie wyobrazić sytuację, kiedy nie ma osoby decyzyjnej, a wydarza się niby błaha i prozaiczna sytuacja, z której nikt z personelu nie umie wybrnąć, a co za tym idzie- wszyscy czekają na pojawienie się szefa. Odrobinę łatwiej jest w miejscach, gdzie personel pracuje już ze sobą długie lata, ma doświadczenie i jest zgrany. Jednakże, zbudowanie takiego zespołu zaufanych osób również nie jest proste. Aby ludzie zechcieli przez dłuższy czas pozostać w danym miejscu pracy muszą mieć zapewnione dobre warunki, a szefostwo powinno stale podtrzymywać ich motywację do odpowiedniego wypełniania swoich codziennych obowiązków.

Troska o klienta

Odpowiedzią na to, jak dobrze prowadzić hotel, bardzo często jest postawienie gości w samym centrum. Przede wszystkim, warto stworzyć na terenie obiektu przytulną i przyjazną atmosferę, gdyż to sprawia, że goście dobrze się tutaj czują i chętniej wracają w przyszłości. Warto pomyśleć o różnego rodzaju udogodnieniach- na przykład o tych, które będą skierowane do rodzin z dziećmi. Odwiedzający z pewnością docenią troskę o to, aby ich pobyt był jak najbardziej udany. Zastanawiając się, jak dobrze prowadzić hotel, na pewno warto zatroszczyć się o to, aby zawsze wszelkie spory były rozstrzygane na korzyść klienta. Tak naprawdę, nie ma znaczenia, czy gość ma rację czy nie, albo też po czyjej stronie leży wina. Najlepiej jest zawsze postarać rozwiązać się problem tak, aby to klient czuł, że miał rację, gdyż taka postawa bardzo mocno wpływa na reputację hotelu.

Jak widać, prowadzenie własnego hotelu nie jest łatwe, wymaga ponad przeciętnych umiejętności organizacyjnych oraz interpersonalnych, wiedzy oraz zorientowania na klienta, a także… wyrozumiałości i cierpliwości. Nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele różnych sytuacji z udziałem gości może mieć miejsce na terenie takiego obiektu. Z pewnością bardzo pomocna będzie też umiejętność rozwiązywania problemów.